درباره لباس ورزشی

بهترین رنگ لباس ورزشی

رنگ لباس ورزشی

بهترین رنگ لباس ورزشی

بهترین رنگ لباس ورزشی به عواملی مانند نوع ورزش، مکان و شرایط محیطی، و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. با این حال، برخی نکات کلی برای انتخاب رنگ لباس ورزشی عبارتند از:

  1. شرایط محیطی: اگر در فضای باز و زیر نور خورشید ورزش می‌کنید، رنگ‌های روشن مانند سفید، آبی روشن، یا زرد انتخاب خوبی هستند زیرا گرما را کمتر جذب می‌کنند. در مقابل، رنگ‌های تیره مانند مشکی یا سرمه‌ای بیشتر گرما را جذب می‌کنند و ممکن است در هوای گرم مناسب نباشند.
  2. ایمنی: اگر در شب یا در محیط‌های کم‌نور ورزش می‌کنید، رنگ‌های نئونی یا روشن مانند نارنجی، زرد یا سبز فسفری برای بهتر دیده شدن مناسب‌تر هستند.
  3. سبک شخصی: اگر به مد و استایل اهمیت می‌دهید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با سایر لباس‌های شما هماهنگی داشته باشند و به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهند.
  4. تأثیر روانی: برخی رنگ‌ها ممکن است تأثیر روانی خاصی روی شما داشته باشند. به عنوان مثال، رنگ قرمز ممکن است انرژی و انگیزه بیشتری به شما بدهد، در حالی که رنگ آبی می‌تواند حس آرامش را تقویت کند.

در نهایت، بهترین رنگ برای لباس ورزشی همان رنگی است که شما در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می‌کنید.

بعد از معرفی بهترین رنگ لباس ورزشی به چه عواملی بستگی دارد بگیم که در تبلیغات، در ویترین فروشگاه شما، روی پوشاک شرکت شما و بسیاری موارد دیگر در حالی که انتخاب یک طرح رنگ برند ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، ارزیابی دقیق چرخه رنگ در انتخاب رنگ های برند شما بسیار مهم است. قبل از اینکه رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، مهم است که بدانید چرا رنگ های برندینگ اهمیت دارند و رنگ های مختلف چه کاری می توانند برای برند شما انجام دهند.

چرا برندینگ رنگ ها اهمیت دارد؟

وقتی نوبت به انتخاب بهترین ترکیب رنگ لوگو و کل طرح رنگ برند شما می رسد، چیزهای بیشتری جز تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی زیباترین یا زیباترین به نظر می رسد وجود دارد. احساسات قدرتمند هستند و ما واقعا نمی‌توانیم این واقعیت را کنترل کنیم که آنها بر نحوه تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند.

چه یک شرکت B2C یا B2B باشید، تأثیرگذاری بر تصمیم گیری مشتری بسیار مهم است. اگرچه ممکن است ما همیشه متوجه نباشیم که رنگ‌ها احساسات خاصی را برمی‌انگیزند، اما به همین دلیل است که رنگ‌های برند راهی کوچک برای کسب‌وکارها هستند تا بر تصمیم‌گیری مشتری تأثیر بگذارند یا احساسات خاصی را در مشتریان خود برانگیزند.

تاریخچه تداعی رنگ و نظریه طرح و رنگ لباس ورزشی

یک نفر فقط یک روز به همه رنگ ها نگاه نکرد و تصمیم گرفت که معنی هر کدام از آنها چیست یا چه احساساتی را برمی انگیزد. پس از گذشت سال‌ها از تداعی‌های رنگی طبیعی برای اشیا یا تجربیات خاص، ارتباطات شروع به توسعه کرد. به عنوان مثال، قرمز خونی می تواند نشانه خطر باشد. به راحتی می توان فهمید که چرا پس از سال ها تهویه بیولوژیکی، رنگ فراتر از ترجیح ساده است.

روانشناسی رنگ لباس ورزشی

انتخاب رنگ های برندتان بسیار آسان است اگر بدانید می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید. اگر می توانید با اطمینان معنی رنگ های برند خود را توضیح دهید، احتمالاً طرح رنگ خود را پایین آورده اید.
بیایید نگاهی دقیق‌تر به معنای رنگ‌های مختلف در ذهن مصرف‌کننده بیندازیم. این به شما کمک می کند تا در مورد رنگ های برند خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

قرمز: اشتیاق، هیجان و خشم. دلالت بر اهمیت و جلب توجه دارد

نارنجی: بازیگوشی، سرزندگی، و دوستانه. نشاط آور و برانگیختن انرژی

زرد: شادی، جوانی و خوش بینی؛ می تواند جلب توجه یا مقرون به صرفه به نظر برسد

سبز: ثبات، رفاه و رشد؛ ارتباط با طبیعت

آبی روشن: آرامش، اعتماد و گشاده رویی. همچنین دلالت بر بی گناهی دارد

آبی تیره: حرفه ای بودن، امنیت و رسمی بودن؛ بالغ و قابل اعتماد

بنفش: سلطنت، خلاقیت و تجمل

صورتی: زنانگی، جوانی و معصومیت؛ می تواند مدرن تا لوکس باشد

قهوه ای: ناهموار، خاکی؛ خلق و خوی یا ظاهری قدیمی ایجاد می کند

سفید – پاکیزگی، فضیلت، سلامتی یا سادگی. می تواند از مقرون به صرفه تا قیمت بالا متغیر باشد

خاکستری: بی طرفی می تواند آرام، کلاسیک، جدی، مرموز یا بالغ به نظر برسد.

مشکی: قدرتمند، پیچیده، تند، مجلل و مدرن

طرح رنگ یک تیم هدف زیادی در پشت خود دارد. از اینکه کدام رنگ برجسته تر است تا اینکه چگونه همه رنگ ها نمایش داده می شوند، همه نشان دهنده یک نام تجاری و حقه بازی است که تیم ها و مارک های ورزشی بسیار جدی می گیرند.

شما به احتمال زیاد می توانید با نگاه کردن به ترکیبی از رنگ ها، تعداد زیادی از تیم ها را متلاشی کنید، اما آیا می دانید چرا آن تیم ها رنگ هایی را که انتخاب کردند، انتخاب کردند؟ در اینجا یک درس تاریخی کوچک در مورد برخی از محبوب ترین طرح های رنگی امروزی در ورزش آورده شده است.

بهترین رنگ لباس ورزشی

معرفی بهترین رنگ لباس ورزشی

سیاه و زرد

هر تیم ورزشی در شهر های مختلف جهان ترکیبی از مشکی و زرد می پوشد. وقتی طرفداران ورزش می توانند لباس هر تیمی را در هر رویداد ورزشی بپوشند، جلوه بسیار جالبی می دهد، اما چرا یکنواختی در همه ورزش ها وجود دارد؟ پرچم شهر در واقع سیاه و طلایی است، بنابراین تصمیم برای صاحبان تیم های ورزشی بسیار آسان به نظر می رسید.

نیروی دریایی و لباس ورزشی رنگ زرد

دانشگاه میشیگان رنگ آبی و زرد معمولی شما را نمی پوشد. آنها تمام تیم های ورزشی خود را با لباس های ذرت و آبی پیاده می کنند.

تاریخ می گوید که رنگ آبی در سال 1859 روی نوارهای دیپلم فارغ التحصیلی ظاهر شد، اما ترکیب رنگ آن تا سال 1867 به طور رسمی مورد استفاده قرار نگرفت. سایه دقیق هر رنگ تا چند دهه بعد انتخاب نشد، اما رنگ زرد پررنگ مشخص است این طرح رنگ جدا از بقیه می باشد.

آبی و لباس ورزشی سبز رنگ

سیاتل سیهاوکس به یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال در چند سال اخیر تبدیل شده است که سرعت را با دفاع سخت و لباس‌های پر زرق و برق ترکیب کرده و سبکی خاص خلق کرده است. زمانی که این تیم در سال 1976 به NFL ملحق شد، رنگ‌های آنها سنتی‌تر با ترکیب آبی سلطنتی و سبز کلی بود که بر اساس هنر قبیله‌ای بومیان شمال غربی آمریکا بود.

از آن زمان، آنها رنگ های خود را به آبی سرمه ای و سبز نئون تغییر دادند. جالب اینجاست که تمامی فرنچایزهای ورزشی فعلی سیاتل دارای تنوع سبز و آبی هستند که این شهر را به نزدیکترین رقیب پیتسبورگ از نظر یکنواختی رنگ در همه ورزشها تبدیل می کند.

لباس ورزشی رنگ قرمز و خاکستری

ایالت اوهایو برای تمام لباس‌های ورزشی خود لباس‌هایی را می‌پوشد که رسماً به آن قرمز و خاکستری می‌گویند. رنگ قرمز پررنگ و قاطعانه است، درست مانند ایالت اوهایو که در حال رقابت هستند.

در واقع حکایت زیادی پشت این نیست که چرا آنها این رنگ ها را انتخاب کردند. داستان می گوید که سه دانشجو در یک اتاق سخنرانی در سال 1878 رنگ ها را انتخاب کردند زیرا آنها ترکیب رنگی دلپذیری بودند که در آن زمان توسط هیچ کالج دیگری استفاده نشده بود. ترکیب بی نظیر در تمام این سال ها منحصر به فرد باقی مانده است!

مشکی و نقره ای

سن آنتونیو اسپرز و رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید آشنای آن‌ها به عنوان تیمی با لباس قرمز، سفید و آبی به نام دالاس چاپارالز در ABA شروع به کار کردند.

طرح رنگ با توجه به پرچم ایالت تگزاس و غرور قوی تگزاس در میان شهروندانش منطقی بود، اما زمانی که ABA با NBA ادغام شد، جابجایی و تغییر نام ضروری بود. برخی حدس می زنند که نقره برای تکرار ظاهر بوت های واقعی معرفی شده است. صرف نظر از دلایل دقیق، اسپرز و رنگ‌بندی ساده و منحصربه‌فرد آن‌ها خانه‌ای کوچک در تاریخ NBA برای خود ایجاد کرده‌اند.

آبی و نارنجی

برای سرگرمی، یک ششم را می اندازیم. آیا تا به حال فکر کرده اید که نیویورک متس چگونه رنگ های نارنجی و آبی خود را به دست آورده است؟ هنگامی که متس بازی را در سال 1962 آغاز کرد، آنها یکی از اولین تیم های توسعه دهنده MLB بودند و به عنوان یک جایگزین شهری برای جاینت ها و داجرز نقل مکان کردند.

برای این منظور، قدرت‌هایی که تصمیم می‌گیرند یونیفرم‌ها و رنگ‌های آن‌ها را انتخاب کنند، باید نماینده همه فرنچایزهای شهر نیویورک باشند که قبل از آنها آمده بود. آن‌ها رنگ نارنجی را از غول‌ها، آبی را از داجرز و خطوط را از یانکی‌ها قرض گرفتند.

انرژی نئون

رنگ‌های نئون اغلب در بازاریابی ورزشی استفاده می‌شوند و دلیل خوبی هم دارد. این نوع رنگ‌ها انرژی‌بخش، جذاب و با اکتان بالا برای بینندگان بسیار محرک هستند و به‌ویژه در صفحه‌نمایش‌هایی که نور ساطع می‌کنند، از جمله رایانه و تلویزیون، توجه را به خود جلب می‌کنند.

این پالت ترکیبی از سه رنگ نئون اسیدی از انتهای سردتر طیف با بنفش پررنگ و عمیق است . بنفش طرح را لنگر می‌اندازد، و باعث می‌شود که آن را بالغ و مستحکم احساس کند – ایده‌آل برای پروژه‌هایی که هم به انرژی و هم به یک عنصر شرکتی نیاز دارند، مانند برندسازی برای فوتبال، بسکتبال یا بیسبال.

لیگ برتر فوتبال انگلیس، ارتباطات بازاریابی خود را با پالت مشابهی از رنگ‌های نئون و بنفش تیره تغییر نام داد و تعادل بین انرژی با اکتان بالا و میراث پایه را ایجاد کرد.

روحیه رقابتی

با توجه به اینکه یک مطالعه آلمانی به این نتیجه رسید که تیم‌های فوتبال انگلیسی که با لباس‌های قرمز بازی می‌کردند، حدود 10 درصد بازی‌های بیشتری بردند ، اکنون یک دلیل علمی اثبات شده وجود دارد که نشان می‌دهد قرمز رنگ مناسبی برای لباس‌های تیم در طیف وسیعی از ورزش‌ها است.

قرمز قاطعانه، جسورانه و مطمئن برای پمپاژ خون، رنگی رقابتی است که می تواند به همان اندازه که در پیراهن های فوتبال می تواند در برندهای ورزشی استفاده شود.

این پالت رنگ قرمز را با رنگ های تک رنگ ترکیب می کند و به این رنگ مطمئن اجازه می دهد واقعاً در مرکز صحنه قرار گیرد. ایده آل برای برندسازی تیم، مانند نشان ها، آرم ها، بنرها، و همچنین لباس های ورزشی، این طرحی است که تضمین می کند شما در رتبه اول خواهید بود.

فراگیر بین المللی

این طرح رنگارنگ با الهام از طرح رنگ‌های شناخته شده جهانی حلقه‌های المپیک ، به طور غریزی تداعی‌کننده رویدادهای ورزشی بین‌المللی است.

این پالت چند رنگ می‌تواند به طور نمادین نشان‌دهنده مشارکت یا مشارکت جهانی باشد، و آن را به یک انتخاب عالی برای رویدادهای ورزشی بزرگ یا پخش‌کننده‌هایی تبدیل می‌کند که محتوای ورزشی را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.